اخبار رویدادهای امنیتی - سیاسی سوریه
نوشته شده توسط : blpwjob

روزنامه 'الوطن' چاپ دمشق در شماره روز دوشنبه خود با اعلام این خبر افزود : ارتش سوریه در این عملیات و در منطقه جوبر اثار به جا مانده از اقدام افراد مسلح برای كشتار دست جمعي علیه دو خانواده را بدست آورده است.

پر پایه این گزارش این كشتار 19 قرباني در پی داشته كه در بین آنان زنان و كودكان نیز وجود دارند.

در ادامه عملیات پاكسازی نیز نیروهاي امنیتي در منطقه بابا عمرو یك منزل را كشف كردند كه افراد مسلح از آن به عنوان بازداشتگاه استفاده مي كردند.

یك منزل متروكه نیز كه براي ساخت بمب و مین استفاده مي شد در منطقه ' جوره العرایش ' در شهر حمص كشف شد.

در جریان برخی درگیري هاي محدود بین نیروهاي حافظ نظم و گروه هاي مسلح در مناطق'السلطانیه'،'الخالدیه'،'البیاضه' و 'كفرعایا' در حمص نیز شماری از افراد مسلح كشته یا دستگیر شدند.

خبرگزاری سوریه (سانا) نیز اعلام كرد كه در انفجار یك بمب در منطقه 'بستان الباشا' در استان حلب در شمال سوریه یك كودك جان خود را از دست داد و 5 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

در استان 'ادلب' در شمال غرب سوریه نیز نیروهاي امنیتي 3 بمب را كه هر یك از آنها 80 كیلو گرم وزن داشت و در مسیر جاده 'اریحا' –'سراقب' كار گذاشته شده بود ، كشف و خنثي كردند.

در استان 'حماه ' در 40 كیلومتری شهر حمص نیز نیروهاي حافظ نظم در منطقه ' السبیل ' با گروه هاي مسلح درگیر شدند كه طي آن تعدادي از این افراد كشته یا دستگیر شدند و مقادیري سلاح نیز از آنان ضبط شد.

طي این درگیري نیز دو پلیس سوریه كشته شدند.

اجساد 16 نظامی سوریه نیز كه در روزهای اخیر در مناطق مختلف كشته شده بودند ، امروز از بیمارستان نظامی تشرین در دمشق تشییع شد.

' وائل الحلقي ' وزیر بهداشت سوریه در سخنانی گفت: بخش درماني در این كشور در برابر توطئه اي جدید قرار گرفته و آن پیشنهادهاي وسوسه انگیزي است كه از سوی كشورهاي حوزه خلیج فارس و آمریكا به پزشكان سوري ارایه می شود.

وی افزود این اقدام از سوي دفاتري در اردن صورت مي گیرد و هدف از آن وسوسه كردن پزشكان سوریه با ارایه دستمزدهاي بسیار بالا و نجومي برای خروج از سوریه است.

این مقام سوری خاطر نشان كرد كه از مجموع 80 هزار پزشك سوري 50 هزار نفر از آنان در خارج بسر مي برند و تنها 30 هزار نفر در سوریه فعالیت مي كنند.

خاورم**ا.ا**1436 **1446 **





:: برچسب‌ها: فرمت مربع , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: